Translate

maanantai 13. toukokuuta 2024

15.5.2024 Paluu Via Podiensis:lle

Parina edellisenä vuotena pyhiinvaellukseni suuntautui Roomaan vievälle Via Francigenalle. Syksyllä 2022 aloitin Sveitsin Lausannesta ja matkani keskeytyi rasitusvammaan Italian Luccassa.

Tapasin tuolla vaelluksella irlantilaisen Adriennen. Yhdessä hänen kanssaan jatkoimme vaellusta Roomaan keväällä 2023.

Adrienne kertoi alkuvuodesta 2024, että hän lähtee kahden poikansa kanssa vaellukselle Le Puy-en- Velaysta toukokuun alussa.

Maaliskuun alussa olin käynyt kirjastossa ja lainannut yhden camino-tarinan luettavakseni. Kaipuu vaellukselle iski taas kunnolla. Samana iltana Adrienne lähetti minulle viestin ja kertoi, että hänen poikansa palaavat kotiin jo 9 päivän jälkeen. Hän kysyi, josko tulisin jatkamaan matkaa hänen kanssaan. Pallottelimme asiaa hetken ja toiminnan naisena minä sitten ostin lennon Toulouseen vielä samana iltana.

Tapaamme 15.5. Figeac:ssa ja aloitamme yhteisen vaelluksemme seuraavana aamuna. Tarkoitus on kulkea Célén laakson kautta Cahorsiin ja sitten GR65 pitkin eteenpäin. 

Paluu kotiin on auki, mutta tiedän että minun pitää palata viimeistään 5.6. Eli minulla on melkein kolme viikkoa aikaa. Käytännössä vaellus täytyy päättää johonkin, josta on kohtuullinen kulkuyhteys johonkin, josta voi lentää suoraan tai vaihdolla Helsinki-Vantaalle 

Reppu on jo pakattu. Viime keväänä vaelsin Italiassa Osprey Talon 22 reppu selässä ja se lähtee nytkin mukaan. Mitään ylimääräistä ei siihen mahdu, mutta aika vähällä sitä tulee toimeen.

Odotan innolla mitä seuraavat viikot tuovat tullessaan. Enää kaksi yötä lähtöön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti