Translate

perjantai 17. helmikuuta 2017

Jännitystä ilmassa

Huomenna on tasan neljä viikkoa lähtöön! On yllättävän paljon järjesteltävää, kun on poissa kotoa puoli vuotta. Minusta pelkissä matkajärjestelyissä olisi tarpeeksi tehtävää, kun työkin vaatii oman osuuntensa valveillaoloajastani. En ole mikään listoja rakastava ihminen. Olen kuitenkin jo harkinnut listojenkin kirjoittamista, jotta kaikki tulisi varmasti tehtyä. Toistakseksi mukaan otettavien varusteiden lista saa vielä riittää.

Matkavalmistelujen saralla olen yhä edennyt pienin askelin. Olen selvittänyt Ranskan postin sivuilta, että heillä on poste restante -palvelu, johon voi lähettää minulle paketin. Löysin myös Langres:n kaupungin postitoimiston osoitteen. Ranskassa paketteja säilytetään 15 päivää niiden saapumisesta. Mitään ihan ilmaista lystiä paketin lähettäminen Suomesta ei ole. 2 kg paketti Ranskaan maksaa 31 € ja 5 kg paketti 40 €. Vaelluskenkäni taitavat painaa niin paljon, että 2 kg ei minulle riitä. Ostin postista (tai oikeastaan lähi-Siwasta) laatikon vaihtovarusteiden lähettämistä varten. Laatikoita oli tarjolla kahta kokoa S ja M. Epäilin, että vaelluskenkäni eivät mahtuisi S kokoiseen laatikkoon, joten ostin isomman. Kotona sitten heti asettelin vaelluskenkiä ja -sandaaleita laatikkoon. Olisi tainnut S koko riittää sittenkin. 😊



Sain viime viikolla vihdoin myös haettua kirjastosta matkailijoille tarkoitetut saksan ja ranskan oppikirjat. Ranskan kurssikirjan mukana tuli myös CD-levy. Olen kahlannut molemmat opukset läpi. Minulla on molempien kielien osalta lukion kieliopinnot käytynä muutama vuosikymmen sitten. Saksan kielioppi alkoi muistua mieleen oppikirjaa lukiessa, mutta sanavarastoni on tosi onneton. Ranskan kanssa olen aivan pulassa. Täytyy vain toivoa, että kohdalleni osuu englantia puhuvia ihmisiä.

Olin kuvitellut jatkavani liikunnallista elämää myös tämän alkuvuoden ajan. Kuntosalilla olen sentään saanut käytyä, mutta kävely on jäänyt turhan vähiin. Eilen illalla kävin tekemässä pienen lenkin kodin läheisyydessä. Lenkki sujui kommelluksitta. Kotiin palattuani ja riisuttuani kengät oikea jalkani ei jostain syystä enää tykännytkään siitä, että varasin sille painoa; todella ikävä pistävä kipu jalan ulkoreunan puolella jalkapohjasta kohti kehräsluuta. Kipupistettä ei löydy painelemalla ja nilkkaa voi huoletta pyöritellä. Jalka ei vain kestä painoa. Aamulla yritin lähteä töihin, mutta muutaman pihalla otetun askeleen jälkeen annoin periksi ja palasin sisään. Nyt sitten jännitän, meneekö tämä ohi viikonlopun levolla vai joudunko turvautumaan lääkäriin. Kunhan olen kunnossa lähtöpäivään mennessä, niin olen iloinen. Parempi potea nyt kuin reissussa!

4 kommenttia:

  1. Toivottavasti jalkasi on jo parempi. Onkohan niin, että kroppa reagoi lähdön jännitykseen, koska moni valittaa kipuja ihan viime metreillä. Minulla revästi kylkilihas pari päivää ennen lähtöä. Yleensä kaikki korjaantuu viimeistään caminolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jalka on jo tänään ollut parempi. Koskaan ei tiedä mikä kireys tuntuu missäkin. Hieroin eilen pohkeet tennispallolla. Ehkä se auttoi. Lähdön lähestymisellä voi olla oma osuutensa. Ainakin olen huomannut, että tarkkailen oloani jatkuvasti.

      Poista
  2. Voi hitsi ! Miltäs jalka on tänään tuntunut ??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkö kävellyt ihan normaalisti iltapäivällä? :)

      Poista